Dags att skriva ett nytt kapitel...

Dags att vända blad...

Jag blir mörkrädd när jag läser vad jag skrev för ett år sedan...
Hur uppe i varv var inte jag?
Men nu är det drygt ett år sen jag skrev och jag är nog inte den samma nu som då. Tack och lov!
Vad har hänt?
Ett år som som kortfattat innehöll: Mycket party uppenbarligen, sommar, flicka från Jönköping träffar pojke i Malmö... Mycket farande fram och tillbaka dit. Mycket förälskad :) Mycket stressad och orolig över framtiden trillar ihop blir sjukskriven... Kärleken håller i sig ändå... Kommer tillbaka till jobbet säger upp mig får ett nytt jobb och rasar ihop igen och blir sjukskriven igen.... Och kärleken efter 8 månader tar slut i veckan.. och där är vi nu...

Ett rum utan dörr.. Där sitter jag nu.. 29 år utan några förväntningar på framtiden.
Har varit et vrak de senaste dagarna, ledsen över att känslan är starkare än viljan...
Känns tomt.. Kan inte förmå mig att bara klippa av allt på en gång. Eller ånga på framåt. Kan inte ens förmå mig till att ta bort det som borde tas bort.. Men det kommer väl det med.
Men som tur är har jag mina guldklimpar som håller mig uppe!
Och vänner som är toppen!
Kanske dags att fokusera på mig och mina barn. Öppna mitt hjärta för mig själv.
Nu har jag provat att öppna mitt hjärta för någon som inte var mottaglig och det var ju jävligt dumt. Men man lär så länge man lever.
Men jag ångrar ingenting! Även om jag mådde piss många gånger och var osäker så lärde jag mig att det är okej att bli förälskad att ta det lugnt och ge allt till någon annan. Men kanske inte på bekostnad av mig själv.
Nu ska vi blicka framåt.. Och det känns väldigt svårt men det kommer nog att gå. Och denna gången ska jag inte lura alla genom att låtsas att allt är bra och klistra på ett glatt humör och speeda upp.
Leva i nuet inte pressa fram det som komma skall! Lugn och fin.. Inte riktigt min melodi men det får bli som det blir nu!

Söndag kväll är det nu. Har pecis kommi hem från mamma och pappa och har ätit lite för första gången på 3 dagar :) En favorit i repris från förra söndagen.. ett säkert kort tyckte mamma :)
Brorsan fyllde år igår och han och hans familj var också där. Roligt att träffa dom. Kusinerna har så kul ihop.
Att se barnen ha roligt lyfter en ett snäpp i rätt riktning.

Sitter och Youtubar lite istället för att facebooka... inte lika självdestruktivt!
Kollar på Michael Blanco en salsa snubbe som vi ska upp till Stockholm på Onsdag och se :) Något att se fram emot!

Ny vecka att se fram emot. Ska försöka hålla mig positiv. Jag har lovat att inte gräva ner mig!
Så fortsättning följer.....




Kommentarer
Postat av: Katri

Hej

skickar styrkekramar till dig!

Kram Katri

2010-03-29 @ 11:26:25
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0