Ett kärt återseende....

Med Malmö....

Då har man varit i Malmö för första gången på ca 4 månader.
Det var med blandade känslor som jag sa Ja till Nene att åka med henne ner för att hämta hem en bil.
Bilköp blev det så vi åkte ju inte ner förgäves.

Jag var inte alls lika upprymd som jag brukade och det kändes konstigt. Hjärtat bultade dock när jag kom in vid Entre`...... av gammal vana antar jag. Kändes jätte konstigt att vara tillbaka i min tillflyktsort.
Men idag har jag fått svar på varför mitt hjärta bultade. ... Malmö är MIN stad och Malmö är så vackert.
Vi gjorde lite jobb idag nere i Västra hamnen och Bo o1 ..... shit mitt hjärta blöder för det stället... samtidigt som det rivs upp gamla sår så är det helt fantastiskt. Och jag åkte till Rosengård och fick min efterlängtade grekpizza :))) Ujujuj som jag har längtat. Resan väl värd när smaklökarna fick uppleva den!
Sen var jag inne på Statoil och köpte kaffe. Samma ställe jag ALLTID köpte cigg och muffins på förr...  Och tjejen som jobbar där kom fram och sa heeeeeeeeeeeeeeeeeeej vad kul att se dig hur är det? jag vart lite chockad att hon kommer ihåg mig... - det var längesen jag såg dig sa hon... mmmmm yeah right, sant!
Lite glad blev jag iallafall att människor kommer ihåg mig :)

Men jag ska säga att JÄVLAR vad skönt det var att åka hem. Känns som att tiden stått still i Malmö sen jag var där senast...
Jag känner hur mycket jag har växt och hur långt jag kommit sen jag var där sisst. Och hur bra jag mår nu :)
Väl hemma i Jönet igen hämtade jag ungarna. Wille har spelat innebandy nu ikväll och sen vart det soffmyyyys. Men fan va trött jag är. Ont i halsen och döööö förkyld.... ville igentligen åkt upp till Joel idag men jag orkade bara inte.. jag är helt slut. Så därför borde jag gå och lägga mig nu när ungarna har somnat...



INSIKT :
Att släppa taget om det förgångna är att ta ett jätte kliv till en välmående framtid.
Se livet genom framrutan och inte genom backspegeln.
Uppskatta livet som det är inte som det varit för det blir bara bättre!

Jag älskar Malmö men jag älskar MIG mer :)
Jag gör en investering i min framtid och mitt hjärta och blickar norr....

Godnatt folks!
See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0