hmm hmm fat handgranat!!!

Torsdag eftermiddag....
Troligen den pissigaste i historien.

Jag ringde min goda vän Malin igår och grattade henne på födelsedagen och pratade en lång stund :)
Då kommer Joel hem och hans telefon ringer. En snubbe som han känner talar om för honom att min lilla mintpastill har blivit påkörd där jag parkerar.
HELVET!
Så jag rusar med ut och kollar läget.
Ingen ide´att brusa upp! Det tjänar ingenting till.
Men då är det en långtradare som har "vinglat till" och vinglat in i min bils baklucka och spräckt bakrutan.. eller spräckt är ett understatement. Den hade EXPLODERAT! och tryckt till hela vänstra sidan på arslet av bilen.... ORKA.
Men vad ska man göra? Lugn och fin så damsög vi ur bilen och ställde in bilen på firman där jag parkerar.
Inte fan blir den klar tills på Söndag så det kommer att bli hyrbil hem till Jönet!
Efter en timmes städ och stök är jag i upplösningstillstånd för jag är hungrig. Så vi ska åka till maxi och handla och skynda oss hem och laga mat. Klockan är nu  17.30.
Sagt och gjort så tar vi Joels pulka och i första rondellen blir det växel låde ras!!! GREAT!
Vi blir bogserade tillbaka hem. Nu är klockan 18.30.
Vi kunde ju tagit Joels jobb bil... MEN, även den är på verkstaden. Kul verkligen. Från 3 bilar till INGEN :(
Vi fick låna pappsens bil och åka och handla...
Men innan vi kom hem igen var klockan 20.15.
Nämen en rätt pissig kväll kan man väl säga..

Men IDAG skiner solen och jag väntar på att Nettan ska komma hem så vi kan bege oss ut på staden. Och det är Fredag och det är bara en härlig dag.
Vi ska in till grannarna lite senare för lite öl och vin :) det kan  ju bli trevligt!

Nu måste jag gå och göra mig lite vacker.

See ya!
P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0